Помощ, АКНЕ!

холистичен_център_хармония_чиста_кожа
Как завинаги да се справим с проблемната кожа?

През последните години изключително много нараснаха случаите на хора с проблемна, склонна към акне кожа резистентна на прилаганата терапия. Постоянният стрес, бързата храна, преумората и липсата на подходяща грижа за нашата кожа са само част от факторите, които могат да влошат състоянието ни.

И все пак има ли начин да се справим с акнето завинаги? Разбира се!

Акнето, както и всички кожни заболявания са лечими напълно и завинаги само ако на тях се гледа като на вътрешен проблем с кожни прояви. За съжаление в тези случаи скъпите козметични средства и естетични процедури не водят до съществено подобрение. Използваните често системни антибиотици и контрацептиви имат редица странични ефекти и не дават добри резултати в дългосрочен план. Какъв тогава е пътят за справяне с проблема?

1.Да се уточни конкретната причина за появата на акне.

Най-често става въпрос за хормонален дисбаланс или отлагане на токсини в тялото, които се елиминират чрез кожата. Трябва да се има предвид, че кожата е най-големият отделителен орган и когато в организма метаболитните отрови не се елиминират напълно чрез дебелото черво или бъбрека, това става чрез кожната покривка.

От съществено значение за трайните резултати е и хранителния режим, който трябва да благоприятства отделянето на токсините и да храни кожата правилно. Всеки случай е абсолютно индивидуален, но най – общо мога да кажа:

* Спрете изцяло консумацията на прясното мляко;
* Намалете консумацията на останалите млечни продукти;
* Заменете бялата захар с кафява, нерафинирана;
* Предпочитайте сезонните плодове пред пакетирани десерти и вафли;
* Избягвайте на всяка цена консумацията на чипс, пържени и бързи храни (junk & fast food);
* Консумирайте достатъчно количество вода и фрешове на гладно;

При наличието на хормонален дисбаланс, нека регулирането му става с природни, нетоксични средства за съответната възраст. Моят съвет е лечението да започва отвътре навън. Като начало с лесно приложими техники подходящи за конкретния организъм и тип кожа.

2.Проложените вътрешни мерки да са съчетани с правилна локална терапия.

Да се има предвид, че локалните средства съдържащи антибиотици трябва да се употребяват не повече от 14 дни защото се стига до резистентност. В зависимост от типа акне да се използват лечебни препарати с бензол пероксид и/или индивидуални смески от етерични масла, имащи мощно противовъзпалително и противомикробно действие.

3. Допълнителните естетични процедури трябва да бъдат строго прецизирани и извършени от професионалист за да не се стига до разпространение на инфекцията.

Ако причината за акнето бъде открита и успешно отстранена, спазвате подходящ хранителен режим, използвате подходящи натурални средства за почистване и поддържане на кожата, неприятните обриви ще изчезнат а лицето ви ще грее от здраве и щастие!

Заедно можем да се справим с това!
С най-добри пожелания
д-р Галина Арабаджиева